17 februari 2008

Gäääsp!!

Oj, oj, oj vad vi är trötta idag. I natt rullade Frida ur sängen. Tony plockade upp henne och hon var väl mer sovande än vaken då. Efter 10-15 minuter vaknar vi av att hon skriker och kräks. Tyvärr har hon ätit blåbär på kvällen, så.... In med henne i duschen och tvätta av HELA henne inkl. hårtvätt. Sängkläder i maskinen. Ringde sjukvårdsupplysningen och de tyckte att vi skulle åka till Astrid Lindgren. Sagt och gjort. På med kläder på oss alla. Klockan var nu 3. Frida verkade pigg, sprang runt här hemma medan Tony hämtade bilen. Jag bär ut Frida till bilen och precis när jag har satt henne i stolen börjar hon kräkas igen, så ut ur bilen med henne. Hämta handdukar och torka. Sen in till AL. När vi kommer dit så är det ingen före oss. Skönt. Visst tog det 10-15 min innan det blev vår tur, men tänk om det hade varit fler före oss..... De tar blodtrycket på Frida 2 gånger och kollar efter bulor, men allt var bra. Bara för oss att åka hem. Klockan hade blivit 4,20. Barnen somnade i bilen, Tove vaknade när jag bar in henne. Frida vaknade också och fick då välling. Som hon lite senare kräktes upp i sängen. Hon duschades igen och Tony bäddade rent igen. Nu hade Tove kommit på att hon inte kan somna och Frida kan absolut inte somna heller. Jag satt uppe med tjejerna till 6,10. Då hade Tony fått sova i 1 timme ungefär. Jag gick och la mig och fick sova till 8,45. Då gick Tony och la sig. Tove sov i sin säng och Frida i soffan. 5 minuter senare vaknade Frida och var hungrig, men inget gick i henne. Fick prova yoghurt och macka, men nä, inget var gott.

Stackars lite. Hon är ialla fall pigg. Får se om något passar lilla fröken idag.

Inga kommentarer: