11 maj 2008

Hotell Havsbaden, Grisslehamn.

Fredag kl 14 gick bilen mot Grisslehamn och 1 dygn med avkoppling för mig och Tony. I "Romantiska Sviten" på Hotell Havsbaden skulle vi få tillbringa vår tid. Såg fram emot det mycket och förväntningarna var höga. Jag är lite skeptisk för sånna här saker och tror alltid det sämsta om det.

"Tänk om det inte alls är så bra som jag trott"

"Maten är kanske jättekonstig"

Sånna knäppa tankar dök upp i huvudet under bilresan.

När vi sen kom till Grisslehamn och fick se hotellet försvann alla tvivel: Det här blir kanon!!!!



Vi checkade in och gick till vårt rum. Det var bättre än förväntat. Kolla in utsikten!!!!



Vi har haft eftermiddagsfika, 3-rätters middag + ostbricka, frukostbuffé. Vi har bubblat både på spat och på rummet.



Middagen var sååå goooood. Fick ont i magen pga att jag åt för mycket.

Förrätt: Grönsparrissoppa med murklor och ostknäckeflarn.

Varmrätt: Havtorngravad hälleflundra med pocherat ägg, bladspenat potatispuré samt hollandaisesås till mig.

Tony valde: Hickorystekt majskycklingfilé serveras med äpple- och lökkompott och Calvadosreduktion.

Efterrätt: Apelsinpannacotta med citrussallad.


Det här hotellet kan jag varmt rekommendera!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken mysig dag ni verkar ha haft!! Hälsa fam från oss här nere. / Charlotte

Jenny sa...

Hej Sofia

Jag åker väldigt gärna med dig, tack underbara lilla du :)
Maila mig så kan vi bestämma närmre.
Kram Jenny

Min mailadress är
jenny.ostman@telia.com

Eize sa...

Gud vad fint!
Där skulle jag behöva tillbringa en hel vecka känns det som, men inte tillsammans med någon utan helt SJÄLV!

Hade du det bra i lördags?