27 juni 2008

Underliga ord.

Sitter i bilen, jag och Frida.
"Äj det i ica?" säger hon.
"Vad?" svara jag.
"jåsenajen" svara hon.
"Rosa sandalen?" frågar jag.
"Nääää, jåsenajen".
Jag försöker lista ut vad ungen menar.
Frågar: "Kan man äta det?"
"Näääää" med lite skratt.
"Nähä....."
"Vad är det för nått?"
"Inget" blir svaret från baksätet.
Hon har nu upprepat ordet säkert 6 gånger.
Då helt plötsligt ramlar poletten ner:
"VÅRDCENTRALEN" säger jag.
"JAaaa" en glad Frida.
Äntligen har mamma fattat vad hon menar.
Sorry tjejen.

3 kommentarer:

Carina sa...

Kan man äta det?? ! :)
Du tog dig ialla fall tid å frågade vidare, det finns ju annars en viss tendens till att "bara" svara "ja" ibland ;)
KRamar Carina

Olivia sa...

Hihi söt liten unge :-)))

anni sa...

Så där blir det här med allt för ofta. Lillbusen har stort ordförråd men pratar väldigt otydligt ibland. Han kan bli hemskt irriterad på mig när jag inte fattar de enklaste saker (tycker han ja).