18 november 2008

Skäll.

Jag har fått lite skäll av min syster. Tycker jag uppdaterar för sällan här. Det tycker jag också. Har varit lat. Tycker det är tråkigt utan bilder och eftersom kameran lever ett eget liv och inte tar så bra bilder eftersom det är fel på objektivet, så "finns" det inget att blogga om.

Jag har ju fyllt år och då hade vi en del folk här. Syster Sara och hennes familj, kompisarna Annki och Hugues med sin son, morbror m sambo, svåger med familj. Tyvärr var mamma och pappa inte här eftersom de var sjuka. Jag lagade mat hela eftermiddagen och Tony städade. Det blev kycklingspett, bulgursallad, paprikasoppa, bröd, dricka. Det är så kul att ha folk hemma. Tyvärr är det lite tråkigt att det är så trångt här, 45 kvm per våning. Men finns det hjärtrum finns det stjärterum.

Vi håller på att fixa till tjejernas rum. Frida vill ha rosa. Tove vill ha brunt.
Vi åkte till Ikea och köpte ny hylla till Frida. Det är två stommar "Trofast" den låga modellen där det får plats 1 låg och 1 hög låda. Perfekt. Då har hon lekyta i sin höjd. När vi har monterat och flyttat alla saker till nya hyllan kommer Frida upp och säger "Det är ju inte rosa!" Hon trodde vi hade målat om. Lilla söta gumman. Besviken var hon, men det gick över. Morgonen efter vaknar hon och frågar "Är det rosa nu?". Trodde att Tony hade målat medan hon sov.
Bokhyllan Frida hade var Toves gamla som hon fick när vi bodde i Barkarby. Nu är den tillbaka i Toves rum. Passar superbra.
Fridas ena vägg har nu blivit ROSA, jag menar ROSA. Helsjuk färg. Tjejen älskar den. Vildros från Alcro. Nu ska det bli randigt i 3 olika nyanser rosa (Vildros, Barbie och Sockervadd (tror jag att det var) och vitt på en annan vägg. Hade hon fått bestämma skulle ALLT vara rosa i hennes rum.
Toves ena vägg är brun och på den ska det skrivas något med guldfärg. Vi har inte kommit på vad det ska stå. Förslag emottages tack. Hon är snart 9 år och gillar inte rosa och gulliga saker så mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så där ja!! Det var väl inte så svårt att skriva. Går toppenbra även utan bilder ju.

Och jag tycker Frida gör heeelt rätt.. rosa rockar!!!